lördag, oktober 24

Jag blir så trött ibland.

Det finns vissa saker här i livet som gör mig trött. Till exempel människor som inte kan låta andra vara och bli precis som de vill. Som alltid skall ställa sig i vägen som alltid skall hacka och trycka ner andra. Det kanske är kul ibland, så där retas på skoj. men det är inte roligt efter en stund. tro mig, jag vet den där äckliga känslan. och jag tycker inte om den. så du som trycker ner människor som du känner, som du inte känner, som du tror du känner och som du aldrig ens vill tro att du är kompis med. snälla bara sluta. för det är inte roligt längre. låt flickan sticka, spela panflöjt, tävla i kaninhoppning eller ha en stjärngossestrut på huvudet om hon så vill. för vi blir lyckliga av olika saker. du av att spela gitarr och röka cigaretter på taket. jag av att baka bröd, gå skogpromenader och binda kransar. en kanske tycker om att titta på stjärnor, tugga hubbabubba och lösa korsord. så bara sluta med alla blickar, töntiga kommentarer och slag i magen. det är inte roligt och det kommer aldrig bli roligt. det sårar, gör ont och håller tillbaka så många underbara människor.

En annan sak som jag hatar är lata människor. jag verkligen tycker inte om lata människor. och som jag sa tidigare så får man vara precis hur man vill. men man måste verkligen föra sitt strå till stacken. ta bort ditt glas från bordet, om inte direkt men i alla fall före du går hem. vik ihop filten och tacka för maten din mamma lägger på bordet. och jag hatar när folk inte håller vad de lovar. om du säger jag gör det i morgon. så gör det i morgon och klaga för allt i världen inte. nu säger jag inte heller att man inte får ha en dålig dag men ALLA dagar är inte dåliga dagar. och om alla dagar är dåliga dagar måste man verkligen tänka över sin livssituation för den suger antagligen då. och hitta nåt att brinna för. för om man har en passion i sitt liv så kommer man nog fram till att 100 sidor i en bok, en filt att vika ihop eller ett litet tack inte är en speciellt stor uppoffring för att göra någon annan glad.

vad jag vill säga denna natt är att snälla, snälla, snälla. sluta klaga och gör vad du måste. var glad. gör det som gör dig glad och låt för allt i världen andra också vara glada.
ta åt er av nattens ris och ros!

puss sov gott.
(såg fight club just, och kom att tänka på den här låten)
(kom sen att tänka på sara i stockholm, den får vara tillägnad dig, för du gör alltid vad du brinner för!!)

4 kommentarer:

Ellen sa...

du e så klok å bra! puss

Churchstreet-Sara ^.^ sa...

jaa du e klok å klyftig, Emma! du är inte rädd för att ta ansvar och man kan verkligen lita på dig. Hoppas allt går bra med studierna och Åbo-livet. Ibland avundas jag lite de som nu börjat på universitet eller högskola.. så intressant att få fördjupa sig i något och verkligen "bilda sig". Hårt jobb som allt annat förståss.. men det måste ju vara väldigt inspirerande att vistas i universitetsmiljö :) kram /sara (kul blogg förresten! det enda jag skriver är dansdagbok.. mitt i är verkligen bara dans nu :P)

En annan Ellen sa...

fick mej att tänka. bra!
gillade du fight club?

tusse månflicka sa...

fight club är väldigt väldigt bra! tog en stund att förstå hela grejen bara.

Skicka en kommentar