söndag, november 29

pysseldagen

I dag har:
- jag och zelma haft en pysseldag. det tyckte hon var väldigt roligt. precis lika roligt som att sno skor.

- tillverkat tygpåsar att ha i butiken istället för de små fruktpåsarna

- och blivit klar med julkalendern som vi skall byta med flickorna. såhär ser min ut! hur ser era ut?

sist men inte minst ett slag för fruktpåsarna. du gör en såhär:

tag en gammal gardin (köpte min för 3 euro på UFF)
sy en passligt stor tygpåse och lägg en trevligt band upp till och dra ihop (som en såndär gympapåse man lagade i lågstadiet)
klipp en bit plast, jag tog bottnet på en filburk, och sy fast den. på den kommer du sen kunna klistra den där prislappen.
--> tadaa en fruktpåse som sparar miljön.
om du inte har en symaskin säljer de flesta eko-butiker (ruohonjuuri på slottsgatan t.ex.) färdigsydda såna påsar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

va du e trevlig! /m

annaaa sa...

vad fina! och vad praktiskt och ekologiskt. kanhända apar jag din ide bara jag lägger vantarna på ett sydon.

Skicka en kommentar