söndag, december 20


Håkan Hellström – För Sent För Edelweiss är vad jag lyssnar på precis just nu.
Varför är Håkan så fantastisk?

Annars har jag varit på loppis med min mor i dag. Köpte ett par svarta skor med lite bronsglitter på för en euro och en flaska med en kork i äkta kork som det finns olika drinkrecept på. Den ser sådär gammaldags mysig ut.



strax skall jag och min mor gå på "de vackraste julsångerna" i kyrkan. det liksom hör till att gå på det. sjunga lite och få lite julkänsla. längtar verkligen till jul nu. börjar bli lite spännande med julklappar och sånt. skulle vilja ha en massa paket att öppna! nu nu nu. och så ser jag fram emot att bara ligga i soffan och se på en film och vara sådär äckligt mätt. det är ju nog nånting med den där julafton som är så skönt.

I morgon blir det jobb. skall och slutstäda ett vardagsrum + tambur. det skall faktiskt bli rätt skönt att fara på jobb. längesen man varit där nu. och sen får jag ju åka själv till den där slutstädningen så då gör man ju det i sin egen takt. det är faktiskt skönt att städa i bland. bara skura och tänka lite. och det är ju bara en dag. sen är jag ju ledig tills mellandagarna. då väntar min absoluta favoritplats på mig. Prevex D-hall. finns det nåt trevligare? 8 timmar ensam i en stor produktionshall full med oljefläckar. tjohoo! det konstiga är ju att det faktiskt känns helt okej att fara dit igen också. även om jag verkligen inte tyckte om stället i somras, men jag menar det är 4 dagar och pengar den här gången. skulle nog göra nästan vad som helst för lite pengar just nu. haha.

men nu skall jag gosa lite till med min hund, vilket är vad jag gjort hela dagen i princip, hon e så gosig!

1 kommentarer:

Ellen S sa...

för hans röst är passligt skrovlig <3

Skicka en kommentar