måndag, december 28

småstaden

i dag fick jag det bevisat, jag bor i en alldeles för liten stad.

Senario:

"Emma står inne på wc i männens omklädningsrum på jobbet. Har huvudet nere i vessabyttan för att göra den riktigt ren med vessaborsten. Det kommer in någon i omklädningsrummet. Emma reagerar inte speciellt mycket på detta eftersom hon jobbat rätt länge som städerska på samma ställe nu och fortsätter ostört att rota runt i vessan med bortsten. Hon kommer till sist ut från vessan och vem står inte där och byter om, om inte hennes granne/kompis ex/tidigare skolkamrat sedan 6 år/fasters mans brors granne. Och det blir inte alls en konstig situation utan det känns mest som ´såhär har vi ju det varenda dag, du skurar min skit och jag står alltid här och byter om´. "

--> Jag bor helt enkelt i en allt för liten stad där alla är en enda stor familj. Och jag borde verkligen byta jobb. Jag menar det är inte ens konstigt att städa männens wc, det är inte ens plågsamt att skura oljefläckar och bokstavligt talat bajs i 8 timmar om dagen. (vart är världen på väg?)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar