söndag, oktober 11

fredagen!

Det blev fredag den här veckan också. Fredag betyder ledig dag. Så jag började denna vackra fredag med att dricka mumsig espresso å sånt, men de visste ni ju redan.

Sen cyklade jag med väldig fart till konstmuseet för att titta på kalevala och andra dyrgripar inom den finska konsten. Tillsammans med ukki, anna-sara och ellen som dök upp lite på slutet.

Se så vackert mina bästaste vänner kan stå.


Jag ser überkulturell ut med min cykel.


Sen ville vi njuta av lite lyxiga bullar, såhär nöjd är Ellen över det. mmm.


Det blev en lång kaffe och jag glömde snabbt bort att jag borde gå hem och städa. 


När vi ätit upp våra goda bullar/kex  så gick och köpte lite böcker, papper och andra saker. jag köpte ritpapper, kol och kritor! åh, så skönt att vara lite kreativ.


Anna-Sara väntar på mat. Ugnspotatis med röror. ah!


Mot kvällen mötte vi upp en till Emma som var väldigt nöjd tillsammans med Camilla


Jonas hade också hittat till stan, vi drack ett glas skumppa för att fira att han kommit till Åbo


Och såklart var min favorit -Linda med! hade inte träffat henne på för alldeles länge! Skoj!

Efter detta var de inte en riktigt lika lyckad kväll, men den var bra sålänge den varade!

tyvärr har jag inga bilder från igår. kan säga att jag låg i vår sköna soffa under en filt mest hela dagen. 
uppenbarligen finns det många onda människor i denna världen som vill göra illa personer de inte ens känner. och jag känner mig mycket arg över detta. för det är inte roligt att vakna på ett sjukhus och inte ha nån aning om hur man kommit dit och att inte komma ihåg något från kvällen före och det är inte roligt att behöva ringa sin mamma, som bor 500 km bort, klockan 7 på morgonen och säga "hej, jag blev drogad på krogen igår". Så snälla alla ni onda människor, sluta droga mig och alla andra snälla människor på krogen!

usch. nu skall jag dammsuga. 
puss!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar