onsdag, oktober 14

räkor och pensionärer

var just till butiken och köpte lite mat och en fotrasp. en väldigt gemytlig blandning av varor. i bland funderar jag på vad kassatanterna tänker när man plockar upp sina varor på bandet. sist och slutligen kommer jag alltid fram till att de säkert sett nåt värre än min gräddfil, räkor och fotrasp. nu har jag just ätit mina wannabe-gambasräkor och nudlar, är så mätt att jag nästan mår dåligt. så gott var det. 

såhär gör du: ta nudlar, öppna paketet, koka nudlarna. ta fram ett paket räkor, vitlök, en röd chili, grillkrydda och olja. värm olja (hela bottnet av pannan), lägg i vitlöken och chilin och låt fräsa en stund, lägg i räkorna och krydda med massor av grillkrydda. häll upp nudlarna på ett fat och sen hela räkblandningen. njut. 

andra saker jag funderat på i dag: hur skönt det kommer bli att bli pensionär. tänk att få gå i armkrok med sin bästa kompis och handla. och inte behöva tänka på allt man måste göra. sen har jag också tänkt på att jag borde göra nåt åt mitt nya mandarinberoende. har ätit 4 stycken redan i dag. tur att det inte är lika farligt som tobak. men det kan väl inte vara bra att överdosera c-vitamin heller? de har jag i alla fall hört. 

vet du?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar