tisdag, oktober 27

Saker jag älskar

Skrev ju om saker som jag hatar häromdagen. Så nu tänkte jag ge er en liten lista över saker jag älskar:

  1. Att duscha. En lång dusch med hett vatten och produkter som doftar ljuvligt och gör kroppen alldeles mjuk.
  2. Långa skogspromenader eller promenader längs stränder på hösten. När det är riktigt sent på hösten och vinden yr runt ens kropp men man fryser ändå inte och man får gå riktigt långt.
  3. Att ligga alldeles stilla på sängen med min hund på ena armen och bara ligga där och höra på när hunden andas.
  4. En mugg med varm choklad som man kokat på spisen och smaksatt med vaniljsocker.
  5. Läsa en riktigt bra bok under ett varmt täcke utan att behöva tänka på att stiga upp och göra nånting annat eller behöva släcka lampan för att man skall upp tidigt nästa dag.
  6. Vackra saker som har en historia bakom sig eller som man i alla fall kan inbilla sig att har en historia.
  7. Dagarna före jul när man julpysslar hemma med mamma, just före den där kaotiska stressen kommer igång.
  8. Att somna till en sprakande brasa.
  9. Heta sommardagar när man cyklar ner till stranden med en låda jordgubbar och en tidning och ligger på bryggan hela dagen och bara solar, simmar och läser hela dagen
  10. Cykla på sensommaren längs grusvägar som slingrar sig fram bland hav av sommarblommor och åkrar.
Det är vad jag tycker om. Nu skall jag lägga mig i soffan med en mugg te och en riktigt bra bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nåja nu skajag försöka mig på en kommentar. du skriver så vackert och de e så kul att mycket som vi brukar göra tillsammans du o jag eller alla i vår familj finns på din lista.ha de gott och jag hoppas kunna dyka in där i morgon bitti.kraaaam mam

tusse månflicka sa...

Nå det är väl mina kära föräldrar som lärt mig vad som är njutningsvärt också. Det brukar ju lite vara så att man blir som sina föräldrar i ganska lång utsträckning vare si man vill det eller ej! Låter bra att du tittar in här i morgon. Skall försöka hinna städa upp lite...

Skicka en kommentar