måndag, oktober 19

these are just ghosts that broke my heart before I met you.


jag bara lallar omkring i dag, får inget gjort. känner mig lugn inför tenten imorron. fast jag inte alls är lugn. skall inte alls vara lugn. det är ju inte lugnt. har de sådär halvt på klart och kan inte alls alla klassikers teorier om samhället. blähähäää. men det har väl satt stopp nu efter 3 dagars råpluggande till tent. borde väl ha tagit det lite lugnare så skulle jag ha kunnat fokusera i dag. men nåjaa. sålänge jag orkar läsa två timmar ikväll borde jag väl klara mig imorron. men jag har hittat en massa saker i butikerna som jag vill köpa. ah, ett par perfekta skor, eller två par. och en glitterväst, en jumpsuit och lite annat smått och gott. men jag skall inte köpa nåt. fast jag köpte två liter mjölk, mandariner och en 70%-choklad. tänkte att nu skall jag läsa! men så blev det ju inte. och så köpte jag ett nytt läppomada eftersom jag som vanligt hat tappat bort mitt gamla. ville köpa ett rosebud för 12 euro, men det är så dyrt. men jag hittade ett garmex, som jag inte trodde att de sålde i Finland så då blev jag glad i alla fall. så nu sitter jag här och tänkte förklara lite varifrån mitt citat kommer. det är nämligen en av mina absoluta favoritlåtar (dansa på min grav, beskyddaren, hurricane gilbert och Ghosts) mums mums-låt. det är Laura Marling som sjunger den.




det är ju precis sådär. så som hon säger. ah.

men nu NU skall jag ta fram den sociologiska teorin! och så skall jag lära mig tre teorier och så skall jag lära mig vem som är vem. JA. uh.

jag funderar ifall jag borde börja skriva en julklappslista. har en del saker jag skulle vilja ha:

Jag vill ha en ny telefon, med glansig yta som säger "flip-flip" när man öppnar den!

Och ett par höst/vinter-skor med kilklack som är svarta med snörning

Och fina färgpennor som gör en kreativ och lycklig.

Och så vill jag verkligen ha det där mörklila nagellacket från make up store!!
Och några fina lyktor från Indiska som jag kan hänga upp i mitt fönster så det ser sådär hemtrevligt och mysigt ut, mmm...och vackra stora muggar att dricka te ur, sålänge man ser ut på snön i sitt fönster med lyktorna!
Sen önskar jag mig också glittervästen från H&M och massor av nya böcker att läsa, filmer att se!
Åh, det finns så mycket vackert.

Skärpning, Durkheim och jag skall bli kompisar igen, NU.
hör av mig senare. puss.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar