tisdag, november 17

en sån dag

I dag är det den där dagen som kommer nu och då. Den där dagen när man inte vill stiga upp och när allt känns väldigt tungt och jobbigt. Man är helt enkelt orklös.
Har ändå tagit mig igenom dagen med vissa motgångar och väldigt mycket folk som frågat mig saker på finska. Nu sitter jag ändå i lägenheten och hade tänkt lägga upp min klocka i köket när jag inser att jag inte har nåt batteri att lägga i den, så nu får det bli en annan dag. Tänkte istället ge min symaskin en chans och sy upp mina byxor som jag köpte i somras och som jag nog tycker väldigt mycket om men de är alldeles för långa. Kan ju meddela att jag aldrig sytt upp ett par byxor förr och jag har inte sytt nåt på maskin sen jag gick i högstadiet så de kommer bli rätt intressant. Har ju en önskan om att en dag lära mig att sy så jag kan bli sådär cool och intellektuell som syr mina egna kläder. Det kommer nog ta ett tag innan den dagen kommer, men jag är ju en bit på vägen nu när jag har en symaskin och att sy upp byxor blir mitt första steg. Ett litet steg för en martha men ett stort steg för emma.

Kommer med resultat när jag har något som kan kallas för resultat.

Så länge kan ni ju höra på den här låten: Kent – Det finns inga ord

3 kommentarer:

Anonym sa...

Postat av nina:

Det är precis en såndag. En 22-årig läkarstudent som ska va me i ironman å har lacosteskoar OCH jacko börja på mett arbeit ida. Han förpestar luftin me sett backslick. (int för att ja e fördomsfull tå)
Ja hadd fått ett breiv tå ja kom heim som fick me ti pyl i en tima typ, ja har int na pengar å ja har iti gambäl pesto. Mums. Blä vilken da. Måsta bara få säg he. Medhålles.

tusse månflicka sa...

uuuuh, backslick. låter inte som en bra typ helt enkelt. och gammal pesto måst typ vara som när man äter gammal choklad. stackars stackars lilla nina långt borta i köpenhamn. men snart får du komma hem till kärleksfulla finland!

Anonym sa...

Nina:
måst bara säg att ida hadd an en burberry piké på se. Nästan som hänzki. Han så ut som an va redo att svinga golfklubban vilken sekund som helst. Ja spyyyyyyyr."ja har studeret ti läkar i usa i 2 år å om int man gör na community service så ansis man va liti självisk eller lat". He alltså orsaken ti vaför an e tär, int åv egen viljo. Å tro me, he märks.
Fast i övrigt var e en bäter da ida. Ja har int äti gambäl pesto iaf. cheers!

Skicka en kommentar